Raamat "The Case for Copyright Reform", mille autoriks on Rick Falkvinge  ja Christian Engströmi , oli kirjutatud kaugel 2012. aastal. 8 aastat tagasi. Oleks see 1930. ja 1938. - vahe ei ole nii tunduv. Aga tänapäeval see on pikk periood. Maailm meie ümber muutub suure kiirusega. Aga need autorid juba sellal said aaru, mille suuna asjad käivad. Kahjuks, aastal 2020. asi autoriõigusega on hullem, kui oli 2012. Ja praegu on hullem mitte vaid autoriõigusega , vaid üldse privaatsusega ja sõnadevabadusega. (Millest ka räägiti raamatus). Kahjuks, praegu on palju internetis "sala-teemaid", millest ei saa rääkida ja oma arvamust jägada.

    Mina isiklikult , nagu inimene, kes vaatab situatsiooni peale 2020. aastalt, saan vabalt öelda, et olen nõus autoritega. Internet, mis oli tehtud informatsiooni liikumiseks ja mis võimaldab koguda enda sees terve maailma tarkust , teadmised ja oskused, mis võimaldab teha väga palju uut, kasutades vana - praeguses seisundis piirab seda. Ma räägingi praegu autoriõgusest. 
    Võtame ja arutame mingeid lahendused ja muudatused, mida meil raamatus pakuti. "Free Sampling".

Minu arvamuses väga aktuaalne teema meie ajal. Paljud artistid ja kunstnikud ( "kunstniku" sõna sisse ma panen mitte ainult kunstnikud, vaid kõiked inimesed , kes kunstiga seotud, näiteks fotograaf, filmmaker, jne.) saavad proobleme sellepärast, et nad kasutasid mingi vana kunsti-osa oma töös. Aga ma arvan, et see asi on väga rumal. Mis edasi, hakkame trahvi andma nendele, kes kasutab nooti? (Need on ainult 7, kui keegi paneb oma copyright nooti-peale, siis ka kasutada ei saa.). Meie ( ma mõtlen mitte ainult eesti, vaid terve maailma) kultuur ongi töötab niimodi, et suur osa uuetest asjadest - on ümbertöötatud ja uuendatud vana asi. Ja see on loogiline ja loomulik.  Ei saa jooksma, kui ei oska kõndima. Kultuur on Uroboros.

    Olen ka nõus sellega, mis on kirjutatud "Moral Rights Unchanged" tükkis. Kõikedel on õigus panna oma "sild" ainult selle asi peale, mida ta ise tegid ära. Autoril peab olema õigus öelda, et midagi on tema töö, ja meil pole õigust temalt seda ära võtma. Aga õnneks, selle punktidega maailmas on kõik enam vähem hästi.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога