IT tööturg on loomulikult erinev erinevates riikides. On ta ka erinev muidugi Eestis. Igas riikides on erinevad arenduse-trendid, tehnoloogiat jne. Aga proffessionaal on ka aafrikas professionaal. Eeldused mida eeldatakse proffesionaalilt on umbes sama terva maailma ümber, minu arvamuses. 
            Ka oluline öelda see, et mis asi proffeonaalsus minu arvamuses on. Mina arvan, et proffesionaal ei ole ainult see, kes ainult omab oskusi, vaid see, kes kiiresti adapteerub ja kohaneb ülesanne lahendamiseks. Inimesel võib terve Wikipeedia peas olema, aga kas saab öelda et ta on proff mingis valdkonnas, kui ta ei oska seda kasutada?
            Aga pöördame tagasi meie teemaks. Millised eeldused? Millised oskused ja omadused peavad proffessionaalil olema? Ikkagi, tal peab olema nii nimetatud "hard skills". Mis see on? Küsime lühidalt wikipeediast : "Hard skills, also called technical skills, are any skills relating to a specific task or situation. It involves both understanding and proficiency in such specific activity that involves methods, processes, procedures, or techniques". Ehk kui firma arendab veebilehed, on loomulik et proffessionaal ikkagi peab oskama need arendada. Seega saame öelda, et proffilt võivad oodata suht suur hulk tehnoloogiaid ja asju, mida ta peab tundma. Ka seega same ööelda et need eeldused on erinevad erinevates firmades, sõltub valdkonnast. 
            Aga on selline asi nagu "soft skills". Jälle wikipeedia : "Soft skills are a combination of people skillssocial skillscommunication skillscharacter or personality traits, attitudes, career attributes, social intelligence and emotional intelligence quotients, among others, that enable people to navigate their environment, work well with others, perform well, and achieve their goals with complementing hard skills." Seega ka saame ööelda, et kui proff ei oska, näiteks, normaalselt suhelda - arvatavasti ei ole ta isegi proff, ja saab probleem tekkida tööotsides( kui pole see mingi "one man" firma). 
           Kokkuvõttes saab öelda, et proff on igakülgne inimene(loogiline et tema igakülgsus on teated aspektis), kes omandab palju "hard"- kui "soft"-oskused ja kvaliteetselt teeb oma tööd.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога