Ajaveebide populaarsus kasvas selle sajandi alguses, kui arvuti ja vajaliku tarkvara kättesaadavus ei olnud enam probleem. Peaaegu igal perekonnal oli võimalus endale arvutit osta ja ära õppida, kuidas seda kasutada. Iga ettevõte omanik oli huvitatud sellest, et kõik töö oli tehtud virtuaalkeskonnas, et kõiki tegevusi oleks võimalik dokumenteerida ja erinevatest seadmetest andmete juurdepääsu saada. Selline järsk elumuutus mõjutas inimeste sotsiaalelu, uued ideed levisid kiiresti rahva hulgas ja inimestel kasvas vajadus oma arvamusi teistega jagada ja saada teiste inimeste ideedest teada. Ajaveebid ehk blogid arenesid just selleks, et seda vajaduse rahuldada.

Sajandite kestel sidekanalitele juurdepääs oli ainult kuulsatel inimestel ja suurtel ajakirjanduse hiidlastel. 21. sajandil igaüks võib kontenti luua ja erinevaid uudiseid levitada "share" nuppu vajutades. Nüüd selle valdkonna monopol oli hüvitatud, ja propaganda ja eksitava info levitamine muutus kergemaks, kuna Internetis inimesed võivad sõltumatul platvormil iseseisvalt vastata ja oma arvamust jagada.

Samuti saab ajaveebe uuendada, täiendada ja kommenteerida igal ajal ja igas kohas, kui sul Internetiga seade käes on. See mõjutas uudistevoogu, kuna Interneti lehtede surfates on nüüd võimalus saada kõige värskemat infot. Suurtes linnades elavatel inimestel ei ole enam aega selleks, et oodata hommikuni ja minna poodi uue ajalehe järgi. Kiires tempos elades on inimesel vajadus värsket infot saada nii kiiresti, kui on võimalik. Kaasaegsed kirjastused hakkasid sellega arvestama ja kasutama ajaveebe oma alatise töövahendina, mille tulemuseks on mõnede trükikodade sulgemine ja valdkonnas töötavate inimeste töökoha kaotamine.

Nüüd massimeedia kanalid said igaühele inimesele kättesaadavaks, sellega kasvas usaldusväärsuse ja turvalisuse probleem. Ajakirjaniku ja ajaveebniku vahel on üks suur erinevus, mis on verifikatsioon. Ajakirjanduse valdkonna töötajad loovad usaldusväärseid informatsiooniallikaid oma terve karjääri jooksul, vaadeldes ja kontrollides, et kõik faktid ja sündmused olid õigesti kirjeldatud. Suured skandaalid valdkonnas juhtuvad päris harva, kui see verifikatsiooni protsess on rikutud. Ajakirjanikud järgivad rangeid eetika põhimõtteid, ning usalduslikkus klassikalistele infoallikatele on ühiskonnas kõrgem, kui miljonitel ajaveebidel.

Kuulsad ja populaarsed ajaveebnikud, või suured ettevõted, mis kasutavad blogisid oma töövahendina nüüd äratavad ühiskonnas usaldust ja võivad mõjutada inimeste ostuvõime, trende, isikliku seisukohta ja otsusetegemist. Põhimõtteliselt seda võimu saab müüa ja osta, ning sellega raha teenida. Suured firmad kulutavad palju raha oma eelarvest ajaveebidele, ehk siis virtuaalkeskonnas sotsiaalreklaami paigutamisele, sest see on kõige mõjukam ja efektiivsem ostuvõime kontrollimise viis.

Lõpuks võib öelda, et Interneti revolutsiooni ja ajaveebide ilmumise mõju on suur, kuna elu ja massimeedia tööstus muutus kangesti, ja terve sündmuste pildistamise, kirjeldamise ja jagamise protsess muutus lihtsamaks, kiiremaks ja mugavamaks.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога